Hieronder vindt u de antwoorden op een reeks vragen die we hebben gekregen over de nieuwe winkelabonnementen en platformkosten.

Dit artikel behandelt de volgende onderwerpen:

Store plus

Winkelabonnementen

Einde beheerkosten

Platformkosten

Andere vragen

- Store Plus -

Wanneer gaat het Store Plus-abonnement in?

De precieze ingangsdatum voor het Store Plus abonnement is nog niet vastgesteld. U ontvangt een kennisgeving per e-mail waarin de lancering wordt aangekondigd. Om ervoor te zorgen dat u niets mist van ons laatste nieuws, nodigen wij u uit om u in te schrijven voor onze nieuwsbrief.

 

Hoe worden Club+ abonnementen overgezet naar Store Plus ? Hoe zit het met jaarabonnementen?

Voor Club+ Gold  abonnees:

Voor leden met een jaarabonnement op de Club+ Gold, wordt dit wordt dit tijdens de lancering automatisch omgezet naar een Store Plus abonnement, waardoor u kunt genieten van de voordelen zonder extra kosten totdat uw huidige periode afloopt. Als uw Club+ Gold abonnement bijvoorbeeld afloopt op 20 november 2024, wordt het een Store Plus-abonnement zodra de nieuwe service wordt gelanceerd, tot 20 november 2024, zonder extra kosten.

Voor leden met een maandelijks abonnement Club+ Gold, zal de Store Plus-conversie ook plaatsvinden zonder extra kosten tot het einde van de huidige maandelijkse periode. Daarna hebt u de optie om uw abonnement te verlengen tegen het bijgewerkte Store Plus-tarief.

Voor Club+ Bronzen en Zilveren abonnees:.

Club+ Bronzen en Zilveren abonnementen zullen niet langer beschikbaar zijn wanneer het Store Plus abonnement live gaat. Er zal een pro rata terugbetaling worden gedaan op uw Mangopay account voor voor de resterende periode van uw abonnement. We zijn ook verheugd aan te kondigen dat de 100 dagelijkse e-mailwaarschuwingen vanaf nu gratis worden aangeboden aan al onze klanten, een aanbod dat voorheen was voorbehouden aan Club+ Gold leden.

 

Moet ik me abonneren op Store Plus om te kunnen profiteren van de referentie referentie?

Toegang tot persoonlijke referenties is inderdaad één van de voordelen van een Store Plus abonnement en de API Pass.

 

- Winkelabonnementen -

Wanneer worden de winkelabonnementen van kracht?

De precieze lanceerdatum voor de winkelabonnementen is nog niet vastgesteld. U zult een e-mail ontvangen waarin de lancering wordt aangekondigd. Om er zeker van te zijn dat u het laatste nieuws ontvangt, nodigen wij u uit om u in te schrijven voor onze Nieuwsbrief.

 

Wat moeten  verkopers doen als deze nieuwe abonnementen live gaan?

De overgang naar het nieuwe abonnementensysteem zal soepel verlopen. Een abonnement aangepast aan de grootte van uw winkel zal gedurende één maand gratis worden verstrekt wanneer de nieuwe abonnementen worden geïntroduceerd. Tijdens deze gratis maand moet u kiezen welk abonnement u wilt afsluiten.

U hebt dan drie opties:

  • Doorgaan met het huidige abonnement en dus al uw artikelen te koop houden op Delcampe.
  • Verminder het aantal items in uw winkel en kies een abonnement van een lager niveau:

Om uw verkopen te beheren, kunt u overbodige advertenties handmatig sluiten of de bulktool voor het sluiten van verkopen gebruiken, die gedurende één maand gratis beschikbaar wordt gesteld.

Als u niets sorteert, sluit het systeem de oudste advertenties automatisch aan het einde van de aangeboden maand. Deze advertenties zullen toegankelijk zijn in de rubriek met onverkochte artikelen. U behoudt dan het aantal advertenties dat overeenkomt met het abonnement dat u hebt gekozen. Als u tijdens de aangeboden maand geen abonnement hebt gekozen, wordt uw winkelabonnement automatisch een " Free " abonnement met een maximum van 1.000 items online.

  •  Kies voor een hoger abonnement als u het aantal items wilt verkopen.

Om het huidige aantal items in uw winkel te controleren, gaat u naar de tab Verkopen > Mijn winkel > Mijn winkel bekijken > Alle items in deze winkel bekijken. Zodra de abonnementen geactiveerd zijn zal op verschillende pagina's ook een teller worden geplaatst om u te informeren over het aantal items dat u online hebt staan.

 

Gaan verkopers niet meer betalen met het winkelabonnement?

Vanaf 2 april 2024 worden verkoopcommissies afgeschaft bij Delcampe. Verkopers zullen echter wel een vergoeding moeten betalen voor het gebruik van de opslagruimte. Deze maatregel wordt verklaard door het feit dat de kosten voor het opslaan van een item op onze servers hetzelfde blijven, of het nu verkocht wordt of niet, ongeacht de prijs. Om deze kosten te dekken, introduceert Delcampe een winkelabonnement. Volgens onze schattingen zullen 95% van onze verkopers hun kosten aanzienlijk verlagen met dit nieuwe systeem.

 

- Einde van de beheerkosten -.

Op 2 april is het niet langer mogelijk om beheerkosten in rekening te brengen. Hoe kan een verkoper zijn verpakkingskosten dekken?

Aangezien er geen commissie meer betaald hoeft te worden over de verkoop, hebben wij het besluit genomen om de beheerkosten, die op 02/04 overbodig zijn geworden, af te schaffen. Er zijn een aantal klachten geweest van kopers over ondoorzichtige en soms onrechtmatige beheerkosten. Om de transparantie met betrekking tot de kosten te verbeteren, zal het niet langer mogelijk zijn om extra kosten aan te rekenen, afgezien natuurlijk van de verzendkosten. Verpakkingskosten zullen ofwel in de prijs van het artikel of in de in de verzendkosten moeten worden verrekend.

 

- Platformkosten -.

Wanneer worden de door de koper betaalde platformkosten van kracht?

De door de koper betaalde platformkosten worden van kracht op 02/04/2024.

 

Waarom heeft Delcampe platformkosten voor kopers ingevoerd?

Vanaf 02/04 ziet u op de presentatiepagina van een object de totale prijs van het item inclusief platformkosten, zonder risico op verrassingen. Deze formule zal transparanter zijn voor iedereen. Dankzij het Delcampe betaalsysteem (PayPal of Mangopay), wordt de betaling automatisch verdeeld tussen de verkoper en Delcampe.

U zult begrepen hebben dat onze inkomsten uit deze betalingen voortkomen, en daarom worden betalingen aan de verkoper buiten Delcampe daarom zijn betalingen aan de verkoper buiten de website niet langer toegestaan sinds 16 januari.

Wilt u meer weten over hoe transactiekosten worden berekend? ? Bekijk dan ons speciale artikel: https://blog.delcampe.net/nl/de-verwerking-van-delcampe-kosten-evolueert-waar-mag-je-je-aan-verwachten/ 

 

Wat is het bedrag aan platformkosten dat de koper betaalt ?

Het bedrag van de platformkosten zal beschikbaar zijn op onze tariefpagina wanneer deze online gaat op 02/04.
Op dit moment kunt u de tarieven bekijken via onze blogpost : https://blog.delcampe.net/nl/de-verwerking-van-delcampe-kosten-evolueert-waar-mag-je-je-aan-verwachten/ 

 

Moet ik als verkoper de prijs van mijn verkopen wijzigen?

Als verkoper hoeft u niets te doen. De items worden weergegeven met de platformkosten direct inbegrepen.
Als uw verkoopprijs 10 euro is, ontvangt u zodra het item is gekocht en betaald 10 euro (plus eventuele verzendkosten). De platformkosten betaald door de koper wordt direct naar Delcampe gestuurd.

 

Wat gebeurt er met veilingen met biedingen uitgebracht voor 02/04 maar die eindigen na die datum?

Voor transacties met die aflopen vóór de implementatie van het nieuwe systeem, blijven de vorige voorwaarden van kracht, d.w.z. commissie voor de verkoper, en geen platformkosten voor de koper.

Zijn de platformkosten die de koper betaalt van toepassing op de verzendkosten?

Nee.

 

Belast de nieuwe prijsstelling de verkoop en aankoop van artikelen van lage waarde niet?

Als een verkoper op dit moment een item voor 10 cent wil verkopen, is dit niet mogelijk omdat de kosten van de commissie hoger zijn dan de waarde van het item. De verkoper zou dan met verlies verkopen. Er worden daarom maar weinig laaggeprijsde items aangeboden.

Met de invoering van het nieuwe prijssysteem, waarbij de platformkosten door de koper worden gedragen, heeft de verkoper de mogelijkheid om een object aan te bieden voor 10 cent en dit bedrag ook daadwerkelijk te ontvangen, vermeerderd met eventuele verzendkosten.

Deze verandering is dus gunstig voor de verkoop van artikelen met een lage waarde.

 

- Andere vragen -

Waarom is de video in de communicatie in het Engels?

 
Standaard wordt u naar de afspeellijst gestuurd die alle video's toont en de laatste is in het Engels.
 
De videos zijn beschikbaar in het Frans en het Engels met automatische ondertitels in uw taal, beschikbaar via de CC-knop op YouTube.

 

Waarom is de video niet vertaald?

De video is toegankelijk in het Frans en Engels. Voor leden van andere andere taalgemeenschappen, kunt u de ondertiteling op YouTube bekijken. Zie dit YouTube help artikel om uit te vinden hoe.https://support. google.com/youtube/ansitles. google.com/youtube/answer/100078?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DDesktop#:~:text=Put%20in%20pause%20the%20vid%C3%A9o,S%C3%A9select%20Style%20of%20sub%2Dtitles.

 

Hoe zit het met belastingaangifte voor verkopers?

Aangezien de verkoper de platformkosten niet zelf ontvangt, zullen deze dus geen geen deel uitmaken van de ontvangen betalingen.

De verkoper hoeft ze daarom niet als zodanig aan te geven.

Delcampe is niet gekwalificeerd om advies te geven over uw belastingverplichtingen. Voor alle vragen met betrekking tot de aangifte neemt u contact op met een accountant of uw belastingdienst.